September 2018
MonTueWedThuFriSatSun
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Calendar Calendar

Latest topics
» Biodata Iblis Laknatullah
Thu Feb 28, 2013 10:23 am by bilis

» I want INFORMATIONS about MICET-unikl...Please HELP
Fri Jun 04, 2010 7:46 pm by imtiaz

» I want INFORMATIONS about MICET-unikl...Please HELP
Fri Jun 04, 2010 7:45 pm by imtiaz

» I want INFORMATIONS about MICET-unikl...Please HELP
Fri Jun 04, 2010 7:42 pm by imtiaz

» http://seharum.aromaserai.com
Wed Mar 10, 2010 9:20 am by seharum

» ada sape2 dah install windows 7?
Tue Jan 26, 2010 4:48 pm by azhar^fightcar

» DEBAT 1: FINANCE OOOOO FINANCE
Tue Jan 26, 2010 4:39 pm by azhar^fightcar

» DEBAT 2: RESULT PERIKSA JATUH...SALAH SIAPA?
Tue Jan 26, 2010 4:37 pm by azhar^fightcar

» The Other Khairul
Sat Nov 28, 2009 2:20 am by mykhairul90

» Suara Anak Muda
Fri Aug 07, 2009 8:35 am by ahmadytiryaq

RSS feeds


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


Poll

KEPUTUSAN PEPERIKSAAN SESI JANUARI 2009:BAGAIMANA KEPUTUSAN CGPA ANDA?

50% 50% [ 4 ]
50% 50% [ 4 ]
0% 0% [ 0 ]

Total Votes : 8

Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 17 on Wed Jul 03, 2013 9:56 am

Lawak-Lelawak

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

Go down

Lawak-Lelawak

Post  azhar^fightcar on Wed Dec 31, 2008 2:12 am

lawak mahkamah
Tiga lelaki, seorang ahli falsafah.. seorang pakar matematik dan seorang pelawak ditangkap
atas kesalahan mengendap itik buat projek…
Lalu hakim berkata..
"kamu boleh menanyakan satu soalan kepada ku.. kalau aku dapat menjawab.. kamu akan ditahan
di penjara.. tapi kalau aku tidak dapat menjawab… kamu akan dibebaskan..

Ahli Falsafah mula berkata..
"Saya mahukan Yang Arif membawa sebuah buku falsafah yang lengkap dari Socrates.. Jika Yang
Arif berjaya membawanya.. saya rela dihukum…".

Lalu Hakim mengarahkan pekerjanya pergi mencari buku yang diperkatakan. . lalu buku itu di
berikan kepada ahli falsafah untuk di sahkan…
"Ya benar sekali ini lah bukunya yang Arif…"
Lalu Ahli Falsafah dipenjarakan…

Kemudian giliran pakar matematik mengajukan pertanyaan…
"Cuba jawab 1253*254-45557+ (5454*25451) dalam masa 5 saat..".
Sambil menekan kalkulator dengan pantas.. Hakim memberikan jawapannya.. dan ternyata tepat..
Lalu Pakar Matematik pun dipenjarakan. .

Giliran terakhir pergi kepada pelawak..
"Berikan saya sebuah kerusi yang mempunyai 7 lubang ditempat duduknya!". kata si pelawak..
Apabila kerusi disediakan.. pelawak itu duduk dan tiba-tiba melepaskan kentut yang kuat..
Lalu dia berdiri dan bertanya kepada Hakim..
"Yang Ariff.. dari lubang mana kentut saya tadi keluar?"

Setelah membelek kerusi dan melihat lubang yang berada tepat dibawah punggung si pelawak tadi..
hakim berkata…
"Kentut mu keluar dari lobang yang ketiga dari sebelah kanan ini..".

"Salah!!!" Sebenarnya kentut saya dari lubang punggungku ini !!!".
Pelawak itu kemudian dibebaskan.

p/s: aahahak.. kdg2 kena guna otak.. kena rasional.. btol kan?Wink ngee...

_________________

Mengembara, Melihat, Mentafsir (^-^)

ihzimhum wansurna 'alaihim


always with you
azhar^fightcar tech.
[i][u]
avatar
azhar^fightcar

Number of posts : 123
Age : 29
Location : [coolem, qeddah] [idap gnapalej, aisyalam]
Registration date : 31/12/2008

View user profile http://alunanhidup.blogspot.com , http://raziey09.blogspot.com

Back to top Go down

Lawak-Lelawak

Post  azhar^fightcar on Wed Dec 31, 2008 2:14 am

Bil Telefon
Bil telefon sebuah keluarga naik melambung. Suami telah memanggil semua ahli keluarga untuk berbincang;

Suami : Ini dah melampau. Gunakan telefon sesuka hati. Ayah tak gunakan telefon rumah, ayah gunakan telefon tempat ayah bekerja.

Isteri : Saya pun sama juga, gunakan telefon tempat saya bekerja.

Anak : Oh sori..saya gunakan SMS sahaja. Untuk panggilan saya gunakan telefon tempat saya bekerja juga.

Maid @ Bibik : Jadi apa masalahnya? Semua orang gunakan telefon tempat bekerja. Sama juga dengan saya!!!….

_________________

Mengembara, Melihat, Mentafsir (^-^)

ihzimhum wansurna 'alaihim


always with you
azhar^fightcar tech.
[i][u]
avatar
azhar^fightcar

Number of posts : 123
Age : 29
Location : [coolem, qeddah] [idap gnapalej, aisyalam]
Registration date : 31/12/2008

View user profile http://alunanhidup.blogspot.com , http://raziey09.blogspot.com

Back to top Go down

THE TRUTH OF STUDENT LIFE

Post  tagteen on Sat Jan 03, 2009 12:46 pm

It's not the fault of student if
he/she fails because the year ONLY
has 365 days...

1. Sundays - 52 Sundays in a year, you know Sundays are for rest.
Days left 313.

2. Summer holidays - 50 where weather is very hot and difficult to study.
Days left 263.

3. 8 hours daily sleep - 130 days GONE.
Days left 141.

4. 1 hour for daily playing- (good for health) means 15 days.
Days left 126.

5. 2 hours daily for food & other delicacies (chewing properly & swallowing) - means 30 days.
Days left 96.

6. 1 hour for talking (man is a social animal) - means 15 days.
Days left 81.

7. Exam days - per year at least 35 days.
Days left 46.

8. Half yearly and festival (holidays) - 40 days.
Days left 6.

9. For sickness - at least 3 days.
Days left 3.

10. Movies and functions- at least 2 days.
1 day left.

11. That 1 day is your birthday.
How can you study on that day?!!

Balance = 0
How can a student pass????

_________________
~enjoy what you do then you will do what you enjoy~
avatar
tagteen

Number of posts : 67
Age : 32
Location : new castle, kelate
Registration date : 30/12/2008

View user profile

Back to top Go down

STAINLESS STEEL

Post  tagteen on Sat Jan 03, 2009 12:47 pm

Suatu hari di tengah hutan.. ketika para pelajar sebuah universiti sedang melakukan penyelidikan terhadap tumbuhan hutan… Seorang pelajar senior yang juga merupakan pemimpin kepada rombongan itu terjumpa dengan sebuah pisau lipat di atas tanah. Menurut peraturan yang telah ditetapkan semasa membuat penyelidikan didalam hutan.. sesiapa yang meninggalkan barang penyelidikan didalam perjalanan akan dihukum.

Lalu pelajar Senior itu dengan mengambil pisau lipat dan menghimpunkan semua pelajar untuk tujuan menghukum mana-mana siswa yang telah lalai meninggalkan pisau lipatnya.

“Siapa yang merasa kehilangan pisau lipat di tengah perjalanan tadi?” tanya pelajar senior itu..
Tak ada seorang pun yang berani mengaku.. Kemudian pelajar senior itu menambah..

“Ayuh cepat.. mengaku aje la,. lagipun sebenarnya saya sudah tahu siapa pemilik pisau lipat ini kerana namanya terukir di sini.. Tapi saya inginkan kejujuran kamu semua untuk mengaku!”
Masih tidak ada jawaban dari para pelajar lain..

“Kerana tidak ada yang dengan jujur mahu mengakui kesalahannya maka saya akan panggil namanya?!!!”

Pelajar2 masih lagi diam. Akhirnya pelajar senior itu tidak dapat bersabar lagi.. lalu diambilnya pisau lipat tadi kemudian dengan lantang dia menyebut nama pemilik pisau itu…

“STAINLESS STEEL cepat keluar…!!!” hahahahahahahahah………

_________________
~enjoy what you do then you will do what you enjoy~
avatar
tagteen

Number of posts : 67
Age : 32
Location : new castle, kelate
Registration date : 30/12/2008

View user profile

Back to top Go down

TEMUDUGA TERBUKA

Post  tagteen on Sat Jan 03, 2009 12:47 pm

Seorang CEO ingin mencari eksekutif baru dalam syarikatnya. Dari
beribu permohonan, hanya empat yang betul-betul menarik
perhatiannya. Bagaimanapun beliau tidak dapat memilih antara
keempat-empat orang calon tersebut, lantas memanggil kesemuanya
untuk ditemuduga (beliau tidak sekaya Donald Trump untuk
menganjurkan temuduga seperti The Apprentice). Setelah
keempat-empat calon berada di hadapan beliau, CEO tadi pun mula
berkata, "Saya ada satu soalan yang mungkin memberi jawapan
berbeza, calon yang memberikan jawapan terbaik akan diterima untuk
bekerja di sini"

Soalannya adalah: "Apakah perkara atau benda yang paling pantas
sekali?", tanya CEO tersebut.

Calon pertama berkata,

"FIKIRAN, kerana kadang ianya datang sendiri tanpa kita
sedari"

"Bagus, satu jawapan yang baik", kata CEO tadi.

"Kamu pula?", tanya nya kepada calon kedua.

"KELIP MATA, kerana tanpa kita sedari, sebelum sempat kita buat apa
pun, mata kita dah berkelip", jawab calon kedua.

"Satu jawapan yang sangat baik, lagipun perumpamaan melayu pun ada
sebut SEKELIP MATA melambangkan kepantasan", kata CEO itu.

"Bagaimana kamu pula?", tanya CEO kepada calon ketiga.

"Kalau kita tengok, lampu KLCC dihidupkan dengan pantas walaupun
bangunan tu tinggi. Jadi saya rasa MENGHIDUPKAN LAMPU adalah paling
pantas,jawab calon ketiga.

"Jawapan yang terhebat setakat ni. Bagaimana pula dengan
kamu?"

CEO terus mengusulkan soalan kepada calon keempat dengan merasakan
calon ketiga hampir pasti menjadi eksekutif baru di syarikatnya
dengan jawapan yang sangat bagus sebentar tadi.

"Setelah diteliti jawapan calon-calon sebelum saya ni tadi, saya
rasa perkara yang paling pantas sekali adalah CIRIT-BIRIT" , jawab
calon keempat dengan yakin sekali.

"Haaa...???? CIRIT-BIRIT ???? Kamu ni tak serius langsung, macamana
kamu boleh mintak kerja dengan syarikat saya ni?", CEO terkejut
dengan jawapan calon keempat tadi.

"Begini tuan, malam kelmarin saya terjaga di tengah malam dengan
rasa sakit perut yang amat sangat. Belum sempat saya FIKIR , KELIP
MATA atau MENGHIDUPKAN LAMPU, benda tu dah terkeluar dah.........
....."

Calon keempat diterima menjadi eksekutif baru syarikat berkenaan...
......... ..

_________________
~enjoy what you do then you will do what you enjoy~
avatar
tagteen

Number of posts : 67
Age : 32
Location : new castle, kelate
Registration date : 30/12/2008

View user profile

Back to top Go down

BUAYA DARAT

Post  tagteen on Sat Jan 03, 2009 12:49 pm

Suatu pagi di sebuah TADIKA KEMAS yang terletak di Jalan San Peng;

Cikgu : Baik anak-anak murid…. pagi ni kita akan belajar mengenal bunyi haiwan. Fairuz, macam mana bunyi ayam berkokok?

Fairuz : Kok kokk kokkkkk!!!!!

Cikgu : Bagus Fairuz… Amy, buat bunyi kucing pula..

Amy : Meowwww

Cikgu : Amboi, manja kucing tu ya…. Udin, buaya bagaimana pula bunyinya?

Udin : Fewittt! Hai, Cik Adik! seorang saja…? Abang temankan ya…

Cikgu : Bunyi buaya apa tu???

Udin : Buaya darat cikgu!!

_________________
~enjoy what you do then you will do what you enjoy~
avatar
tagteen

Number of posts : 67
Age : 32
Location : new castle, kelate
Registration date : 30/12/2008

View user profile

Back to top Go down

DOKTOR & PESAKIT

Post  tagteen on Sat Jan 03, 2009 12:49 pm

Raju baru saja tersedar setelah menjalani pembedahan dan dia melihat ada dua orang pesakit lain yang berada di wadnya. Dengan rasa lega dia berkata "Syukurlah, semuanya sudah berlalu."

"Jangan terlalu yakin," kata Akbar yang tidur di sebelah kanan tempat tidurnya. "Kelmarin mereka meninggalkan gunting di dalam perutku, dan aku harus menjalani pembedahan sekali lagi!"

Yusri yang berada disebelah kiri tempat tidurnya pula menyampuk, "Kelmarin dulu, aku juga mengalami pembedahan ulangan kerana mereka tertinggal sebuah perkakas pembedahan di dalam perutku."

Tepat pada saat itu, Doktor muncul di depan pintu dan berseru "Adakah sesiapa yang nampak handphone saya?"

_________________
~enjoy what you do then you will do what you enjoy~
avatar
tagteen

Number of posts : 67
Age : 32
Location : new castle, kelate
Registration date : 30/12/2008

View user profile

Back to top Go down

PESAKIT YANG SAKIT

Post  tagteen on Sat Jan 03, 2009 12:51 pm

Salim sering mengeluh sakit kepala dan dada. Doktor menganjurkan agar dia berhenti merokok dan minum minuman keras. Selain itu harus berhenti makan daging kambing, daging kesukaan Salim.

Doktor: "Jangan lupa daging kambing. Anda hanya boleh makan sayur-sayuran dan daging haiwan yang boleh berenang dan terbang".

Setelah tiga hari berlalu sang Doktor menalifon Salim mengingatkan Salim agar makan hanya daging yang boleh berenang dan terbang sahaja. Tiga bulan kemudian Doktor mengunjungi ke rumah Salim untuk melihat perkembangannya. Dia diberitahu oleh orang gajinya Salim ada di kolam renang.

Mendengar itu, Doktor merasa tenang kerana menyangka Salim bukan hanya mengikuti arahannya, tetapi juga mahu berolahraga untuk meningkatkan kesihatan tubuhnya. Doktor langsung bergegas menuju ke kolam renang di mana Salim berada. Namun apa yang dilihatnya di kolam renang? Salim berada di dalam air melatih kambing berenang!!!

_________________
~enjoy what you do then you will do what you enjoy~
avatar
tagteen

Number of posts : 67
Age : 32
Location : new castle, kelate
Registration date : 30/12/2008

View user profile

Back to top Go down

ILMU HITAM

Post  tagteen on Sat Jan 03, 2009 12:51 pm

Rumahtangga Minah dan Wahid selalu mengalami krisis. Tidak kira siang atau malam, mereka akan bertengkar. Setiap pertengkaran pastinya mengganggu jiran tetangga.

"Kalau aku mati, aku akan menjadi hantu dan mengorek tanah di depanku untuk keluar mencekik engkau," terdengar pekikan si Wahid.

Jiran yang mendengar terkejut besar dengan ugutan si Wahid terhadap isterinya kerana diketahui Wahid mempunyai ilmu hitam yang sangat luar biasanya.

Beberapa hari berlalu. Wahid ditemui mati akibat mangsa langgar lari.
Walaupun benci, tetapi sebagai isteri Minah tetap menguruskan pengebumian suaminya dengan baik. Seminggu selepas itu, jiran tetangga amat kehairanan melihat Minah yang langsung tidak merasa takut dengan ugutan suaminya dahulu.

"Engkau tidak takut dengan sumpah suami kau dulu?" tanya jirannya.
"Tidak!" jawab Minah.
"Biarkan saja dia mengorek tanah. Aku dah tanam dia mengadap kebawah!".

_________________
~enjoy what you do then you will do what you enjoy~
avatar
tagteen

Number of posts : 67
Age : 32
Location : new castle, kelate
Registration date : 30/12/2008

View user profile

Back to top Go down

TELEKOMUNIKASI

Post  tagteen on Sat Jan 03, 2009 12:52 pm

Boss berkata kepada Secretary : Kita akan outstation selama seminggu, jadi aturkan segalanya.

Secretary menelefon Suaminya : Untuk seminggu boss saya dan saya akan outstation, awak pandai2 jaga diri nanti...

Suami menelefon Buah Hatinya : Isteri saya akan outstation selama
seminggu, jadi mari kita habiskan masa bersama-sama....

Buah Hati menelefon Murid tuisyennya : Saya kene bekerja selama seminggu, jadi awak tak perlu datang untuk tuisyen...

Murid tuisyen tersebut menelefon Atuknya : Atuk, untuk seminggu saya takde kelas sebab cikgu saya sibuk. Mari kita habiskan masa bersama...

Atuk (the 1st boss) menelefon Secretary : Minggu ni saya nak abiskan masa bersama cucu saya.. Batalkan outstation tuh...

Secretary menelefon Suaminya : Minggu ni boss saya ade kerja, kami dah membatalkan outstation tu...

Suami menelefon Buah Hatinya : Kita tak dapat nak habiskan masa bersama untuk minggu ni, isteri saya dah membatalkan outstationnya. .

Buah Hati menelefon Murid Tuisyennya : Minggu ni kelas tuisyen mcm biase.

Murid Tuisyen menelefon Atuknya : Atuk, cikgu saya cakap minggu ni saya kene pergi kelas tuisyen. Sori, saya tak bleh temankan atuk.

Atuk menelefon Secretary : Jangan risau, minggu ni kita outstation. Jadi uruskan semuanya

_________________
~enjoy what you do then you will do what you enjoy~
avatar
tagteen

Number of posts : 67
Age : 32
Location : new castle, kelate
Registration date : 30/12/2008

View user profile

Back to top Go down

FREE GIFT

Post  tagteen on Sat Jan 03, 2009 12:53 pm

Bila suami balik kerja, isterinya suruh ke supermarket beli barang-barang dapur. Jadi pi lah si suami ni beli semua barang-barang tadi.

Bila balik rumah, isteri tadi ambil beg-beg plastik bawa keluar semua barang untuk di simpan. Isteri terjumpalah satu tin marjerin. Di luar tin tu ada tulis .. FREE...
Isteri tanya suami dia mana benda yg FREE ni? Kenapa tak ambil. Suami kata la lupa nak mintak benda tu tadi. Isteri pun suruh suami pi
balik ke supermarket claim benda FREE tu.

Suami pun pi lah bawa tin planta tadi jumpa salesgirl nak claim benda FREE. Bertengkar lah suami tadi ngan salesgirl tadi. Salesgirl tu kata benda free tu ada dalam tin. Suami kata mana boleh, dalam mesti tak dak punya. Dia mintak jugak dari salesgirl benda FREE tu.

Supervisor lalu kat situ dan terdengar pertengkaran mereka. Apabila
supervisor tanya apasai dia pulak kena marah dengan suami tadi. Suami tadi mintak jugak benda FREE dari supervisor tadi. Suami tadi tunjuk tin planta yang ada bertulis...
FREE tu... Supervisor tadi belek kanan belek kiri tin planta tu ......
ada la tertulis .... dalam bahasa Inggeris .....supervisor tu baca.



.......CHOLESTEROL FREE..........!!!!!

_________________
~enjoy what you do then you will do what you enjoy~
avatar
tagteen

Number of posts : 67
Age : 32
Location : new castle, kelate
Registration date : 30/12/2008

View user profile

Back to top Go down

Ujian Dementia

Post  tagteen on Sat Jan 03, 2009 12:55 pm

Betapa cekapnya anda!!

Di bawah ada ( 4 ) soalan dan satu soalan bonus. Anda perlu menjawab dengan pantas. Anda tidak boleh mengambil masa, perlu menjawabnya segera.. OK?

Mari cuba, lihat sendiri berapa pantas dan hebatnya diri anda.....

Ready? GO!!! (lihat bawah)

Soalan Pertama:

Anda menyertai perlumbaan. Anda mengejar dan memotong orang yang kedua. Sekarang Anda ditempat yang ke berapa?





~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~





Jawapan: Jika jawapan anda tempat yang pertama, sudah tentu jawapan anda salah! Jika anda memotong orang kedua sudah tentu anda mengambil tempatnya, tempat kedua!

Cuba jangan lihat atas semula untuk soalan seterus. Sekarang jawab soalan kedua, tetapi jangan ambil terlalu banyak masa seperti soalan pertama OK ?

Soalan Kedua:

Jika anda memotong tempat orang yang terakhir, jadi anda di tempat...? (lihat bawah)



~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~





Jawapan: Jika jawapan anda tempat kedua terakhir, anda salah lagi.. Jawapanya, ada tetap ni kedudukan no 2. Sebabnya, sebelum anda memotong orang terakhir, orang pertama yang berada didepan anda terlebih dahuhulu memotong orang itu..haha… anda masih kurang bijak…


Adakah anda pantas dan cerdek, tidak begitu rupanya.?






Soalan Ketiga:
S oalan kira-kira bermuslihat! Perhatian: Ini mesti dilakukan tanpa menggunakan fikiran sahaja . Jangan guna kertas dan pensil atau mesen kira-kira. Cuba lah....



Ambil 1000 dan campur 40 . Sekarang campur lagi 1000 . Campur lagi 30 .... Campur lagi 1000 . Campur lagi 20 ... Campur lagi 1000 . Campur lagi 10 ... Berapa kah jumlah semua?


Lihat bawah untuk ...jawapan.. ...









~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~


Adakah jawapan anda 5000 ?

Jawapan sebanar adalah 4100.



Jika anda tak percaya gunakan mesen kira-kira.! Mungkin ini bukan hari anda kan ? Mungkin anda boleh jawab soalan yang akhir ini dengan betul ... Cuba .



Soalan keempat:

Bapa Mary ada seramai lima orang anak gadis: 1. Nana, 2. Nene, 3.. Nini, 4. Nono. Apakah nama anak gadisnya yang terakhir?







~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~


Adakah jawapan anda Nunu? Salah! sudah tentu Salah.
Namanya Mary. Baca semula soalan!



Okay, cuba jawab soalan bonus:

S orang bisu pergi ke mini-market untuk membeli sebatang berus gigi. Dengan mengayakan lakunan memberus gigi ia berjaya menerangkan hasratnya kepada pekedai dan ia berjaya membeli berus gigi itu.

Seterusnya, seorang buta pergi ke mini-market, untuk membeli cermin mata hitam, bagaimaa dia menerangkan kepada pekedai itu hasratnya. ...?








~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~




Dia hanya membuka mulutnya dan menyebut apa yang dihajati.
Mudah sahaja.

_________________
~enjoy what you do then you will do what you enjoy~
avatar
tagteen

Number of posts : 67
Age : 32
Location : new castle, kelate
Registration date : 30/12/2008

View user profile

Back to top Go down

MARI MEMBACA

Post  tagteen on Sat Jan 03, 2009 12:57 pm

Seorang lelaki pergi ke klinik mata. Setelah matanya
diperiksa, dia bertanya:
"Doktor, lepas pakai cermin mata nanti, boleh ke saya
membaca macam orang lain?" "Dah tentu, " jawab doktor.
"Oh, gembiranya. Dah lama saya buta huruf, akhirnya
boleh juga saya membaca," kata lelaki itu dengan riang.

_________________
~enjoy what you do then you will do what you enjoy~
avatar
tagteen

Number of posts : 67
Age : 32
Location : new castle, kelate
Registration date : 30/12/2008

View user profile

Back to top Go down

HIDUNG TERSUMBAT + PEKAK

Post  tagteen on Sat Jan 03, 2009 12:58 pm

Seorang perempuan tua berjumpa seorang doktor dan
bertanya, "Doktor, saya ada masalah dengan perut yang
selalu berangin, tapi ianya tidak pernah menganggu
saya...kentut saya tak pernah berbau, dan senyap. Jadi
saya selalu kentut.

Doktor meminta penjelasan lebih lanjut dari perempuan
tua itu..., dan perempuan tua itu berkata, "Sebenarnya,
saya sudah kentut sebanyak 20 kali ketika berada
dihadapan doktor. Mungkin doktor tak tau sebab kentut
saya tidak berbau dan senyap." Sambil menarik nafas..
dan tersekat2 .Doktor itu menjawab, "Ok, sekarang ambil
pil ini dan datang jumpa saya minggu depan."

Seminggu selepas itu, perempuan tua itu kembali. "Tuan
Doktor," panggilnya
sambil marah-marah, "Saya tak tau pil apa yang yang
doktor beri pada saya,
tapi sekarang kentut saya... walaupun masih
senyap...tapi baunya sangat busuk."

Doktor itu membalas, "Bagus!!! kita sudah mengubati
hidung makcik yang tersumbat, sekarang,mari saya periksa
telinga makcik."

_________________
~enjoy what you do then you will do what you enjoy~
avatar
tagteen

Number of posts : 67
Age : 32
Location : new castle, kelate
Registration date : 30/12/2008

View user profile

Back to top Go down

MATI TERSENYUM

Post  tagteen on Sat Jan 03, 2009 12:58 pm

Seorang pegawai polis masuk ke bilik mayat sebuah
hospital untuk menyiasat punca kematian tiga lelaki
sekaligus. Selepas memeriksa mayat-mayat itu, dia
bertanya kepada penjaga bilik berkenaan.
Polis : Mengapa ketiga-tiga mayat tersenyum?
Penjaga: Lelaki pertama sedang bersanding, apabila tiba2
diserang strok. Lelaki kedua pula khabarnya menang
loteri dan mati serangan sakit jantung manakala yg
ketiga disambar petir.
Polis : Hah! Kenapa disambar petir pun tersenyum?
Penjaga: Masa tu dia ingat orang sedang ambil
gambarnya... "

_________________
~enjoy what you do then you will do what you enjoy~
avatar
tagteen

Number of posts : 67
Age : 32
Location : new castle, kelate
Registration date : 30/12/2008

View user profile

Back to top Go down

KEBETULAN

Post  tagteen on Sat Jan 03, 2009 12:58 pm

Guru: "Boleh tak sesiapa beritahu saya perkara yang kamu tahu
berlaku secara kebetulan?"

Sin Chan: "Cikgu, Ibu dan Bapa saya berkahwin pada hari yang sama,
pada masa yang sama dan juga pada waktu yang sama."

_________________
~enjoy what you do then you will do what you enjoy~
avatar
tagteen

Number of posts : 67
Age : 32
Location : new castle, kelate
Registration date : 30/12/2008

View user profile

Back to top Go down

IMPAK MAKSIMA

Post  tagteen on Sat Jan 03, 2009 12:59 pm

Pada suatu malam yang hening dan sunyi di lebuhraya utara selatan kelihatan sebuah viva silver tersadai di sebelah lane kerosakan. Ada perempuan tua yang berdiri di sebelahnya, pemilik viva silver tu sedang berjalan kehulu kehilir cuba menahan kereta supaya membantu. Tidak ada sebuah kereta pun berhenti.tiba-tiba datangla sebuah kereta celica berhenti di sebelah viva tadi.

"Ada apa nie makcik, kereta rosak ke?" tanya pemuda berusia dalam lingkungan 20an."a'ha rosak "jawap makcik tu simple aje....

"Ok,cam nie,saya ada tali nanti saya ikat kat kereta saya dan saya tarik kereta makcik sampai tol"mamat nie bagi idea.

"worrait gak tu...", tapi....nanti kalau makcik rasa awak bawak laju makcik akan hon dan bagi high beam"

"Ok makcik"..mamat nie pun ikatlah tali kat kereta viva didepan dan hujungnya diikat dibelakang bumper celicanye. dia pun jalanla..dengan slow dan berhati-hati. Dalam lima kilometer mamat nie laju le sikit,apalagi makcik tu pun hon dan bagi high beam la kat mamat tu. Mamat tu pun slowkan balik..

Tiba-tiba ada sebuah evo7.5 datang dari belakang dan press minyak kat mamat celica. apa lagi, jiwa muda pantang dicabar, dia pun tekan la minyak rapat nak kejar evo7.5 nie...lupa la pulak dia dengan viva makcik yg diikat kat belakang kereta dia.

Makcik tu punya la hangin satu badan, dia pun hon dan bagi hi beam bagai nak rak. Mamat celica tu dah tak sedar dah angin punya pasal. Kebetulan pilak polis ada buat speed trap kat bawah jambatan.

Vrooommm......bedesup peginye... ini dah lebih speed limit nie...kate polis nie..cecah 250kmj memasing nie... Dia pun contact la kengkawan dia kat depan supaya saman kereta-kereta yg laju nie...

"Over..over, ada tiga buah kenderaan memandu melebihi had laju, sebuah evo7.5, sebuah celica dan sebuah lagi kalau aku cakap korang mesti tak percaye punye.........sebuah viva silver tengah cucuk angin celica tu dan bagi hon dan hi beam nak potong!!!'

_________________
~enjoy what you do then you will do what you enjoy~
avatar
tagteen

Number of posts : 67
Age : 32
Location : new castle, kelate
Registration date : 30/12/2008

View user profile

Back to top Go down

PANDAINYA

Post  tagteen on Sat Jan 03, 2009 1:00 pm

Seorang pelancong Australia nampak kebingungan ketika mencari sebuah restoran makanan barat di Jalan Pasir. Tak lama kemudian seorang budak kecil melintas didepannya.. dan tanpa fikir panjang dia cuba bertanya pada budak kecil itu dengan bahasa melayu yang kucar kacir.

"Maaf dik.. tumpang tanya.. Apa betul ini jalan Pasir?"

Budak kecil itu mengangguk sambil menjawab... "ha'ah"

Pelancong itu tidak faham perkataan 'ha'ah'.

Namun kerana budak kecil itu mengangguk. Dia yakin bahawa jawabannya adalah betul.
Masih dalam kebingungan. . melintaslah pula seorang remaja di depannya.
Lalu sekali lagi dia bertanya..

"Maaf dik.. tumpang tanya... Apa betul nama jalan ini adalah jalan
Pasir?"

Budak remaja itu mengangguk sambil menjawab, "Benar"

Nampaknya pelancong itu tidak juga memahami perkataan 'benar'.

Namun kerana budak remaja itu mengangguk.. dia yakin yang jawabannya adalah betul.
Masih dalam kebingungan, melintaslah pula orang dewasa.. lalu pelancong itu segera bertanya

"Maaf encik.. saya tumpang tanya... Apa betul nama jalan ini Jalan
Pasir?"

Orang dewasa itu mengangguk sambil menjawab, "Betul."

Akhirnya pelancong itu merasa puas.. tapi masih kehairanan.. lalu Untuk menghapus rasa keraguannya. . dia bertanya lagi..

"Saya keliru.. Tadi saya bertanya kepada budak kecil, tapi jawabannya
'ha'ah'.. lalu saya bertanya kepada seorang remaja muda dan jawabannya 'benar'. akhirnya saya bertanya kepada encik dan encik menjawab 'betul', tapi semuanya mengangguk. Sebenarnya mana yang betul?"

"Oh, itu maksudnya sama aja.. Kalau yang menjawab 'ha'ah' bererti latar belakang pendidikannya sekolah rendah aje... Kalau yang menjawab 'benar', orang itu latar belakang pendidikannya pasti sekolah menengah.. dan kalau yang menjawab 'betul' itu pastinya orang itu ada sarjana," jawab orang dewasa itu...

"Jadi.. Anda tadi menjawab 'betul', bererti anda seorang sarjana ya?"
tanya Pelancong lagi..

Orang dewasa ini terus mengangguk sambil menjawab, "ha'ah"

_________________
~enjoy what you do then you will do what you enjoy~
avatar
tagteen

Number of posts : 67
Age : 32
Location : new castle, kelate
Registration date : 30/12/2008

View user profile

Back to top Go down

PEMANDU TEKSI

Post  tagteen on Sat Jan 03, 2009 1:01 pm

Seorang penumpang teksi mencuit bahu pemandu teksi yang dinaikinya. Terkejut dengan cuitan itu, pemandu teksi hilang kawalan menyebabkan teksinya melelong lalu melanggar divider jalan.

Selepas dapat memberhentikan teksinya, pemandu itu spontan bercakap.

“Ingat…. jgn sesekali buat begitu lagi. Awak menakutkan saya!”

Penumpang tadi meminta maaf sambil berkata:”saya tak sangka pakcik terkejut sangat dengan cuitan saya tadi.”

Dengan selamba pakcik itu menjawab:”mau tak terkejut.. Yelah, nie hari pertama pakcik bawa teksi selepas 12 tahun jadi PEMANDU KERETA JENAZAH kau faham-faham sajalah!”

_________________
~enjoy what you do then you will do what you enjoy~
avatar
tagteen

Number of posts : 67
Age : 32
Location : new castle, kelate
Registration date : 30/12/2008

View user profile

Back to top Go down

BREAKUP

Post  tagteen on Sat Jan 03, 2009 1:01 pm

Tijah ingin break ngan boiprennya, omputeh melalui surat...

Hi!,
my motive write this letter to give know you something…..
i want to cut connection between us,
i saw you play wood three in front of my eyes.

so i pull my body from this love!!
you are really crocodile land!!
i dont want you to play-play with my liver.
i have been crying until no more eye water…
i dont want banana to fruit two times….SAFE WALK!

Broken liver,
Tijah…

_________________
~enjoy what you do then you will do what you enjoy~
avatar
tagteen

Number of posts : 67
Age : 32
Location : new castle, kelate
Registration date : 30/12/2008

View user profile

Back to top Go down

PEMALS SI MALAS

Post  tagteen on Sat Jan 03, 2009 1:02 pm

Pada masa dahulu, ada sebuah kampung dimana semua rakyatnya amat RAJIN

belaka tidak ada yang malas.
Jadi pada suatu hari, rajanya membuat pengumuman hendak mencari
seorang yang malas. Semasa perhimpunan itu, adalah seorang lelaki
mengaku

Katanya : "saya adalah yang paling malas"

Raja pun bertanya : "apa tahap malas awak?"

Lalu jawab lelaki tersebut :"kalau saya hendak makan,ada orang yang
menyuapkan saya".

Tiba-tiba datang seorang lelaki lagi : "Saya lebih malas lagi dari
dia tuanku".

Tuanku pun bertanya kepadanya : "sampai mana pulak tahap malas awak?"

maka jawabnya : "Kalau saya makanpun, sampai ada orang tolong
kunyahkan".

Maka raja pun terdiam.....
Tanpa disangka2 datang seorang budak lelaki datang kepadanya sambil
berkata:

"saya adalah yang paling malas tuanku".

Raja pun bertanya: "bagaimana pula tahap kemalasan awak?"

budak itu pun menjawab : "Nak cite pun malas"....

_________________
~enjoy what you do then you will do what you enjoy~
avatar
tagteen

Number of posts : 67
Age : 32
Location : new castle, kelate
Registration date : 30/12/2008

View user profile

Back to top Go down

PENCAKAR LANGIT

Post  tagteen on Sat Jan 03, 2009 1:02 pm

Pada satu hari seorang pemandu teksi mengambil seorang pelancong jepun yang baru melawat kuala lumpur buat pertama kali.pemandu itu membawa mamat jepun itu ke seluruh kuala lumpur.
Tiba di midvalley megamall, mamat jepun itu bertanya "berapa lama masa diambil untuk menyiapkan bangunan ini?" pemandu itu menjawab, "2tahun" mamat jepun itu pun berkata dengan sombong,"kalau di jepun, bangunan ini boleh disiapkan dalam masa 9 bulan sahaja".

Pemandu itu hanya senyum sahaja dan membawa mamat jepun itu ke tempat lain pula. tiba di di kl sentral, mamat jepun itu bertanya lagi,"berapa lama pula tempat ini disiapkan??" pemandu itu pun menjawab" 11 bulan sahaja(cuba menipu)" mamat jepun itu pun berkata" kalau di jepun,tempat ini hanya mengambil masa 6 bulan sahaja..". pemandu teksi yang geram dengan mamat jepun yang angkuh itu memandu ke klcc, dan sekali lagi mamat jepun itu bertanya" bagaimana pula dengan bangunan ini..?" peemandu itu buat buat terkejut dan berkata,"eh,eh semalam tak ada pun bangunan ni,bila pulak dibina... ?"

_________________
~enjoy what you do then you will do what you enjoy~
avatar
tagteen

Number of posts : 67
Age : 32
Location : new castle, kelate
Registration date : 30/12/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Lawak-Lelawak

Post  azhar^fightcar on Mon Jan 05, 2009 11:15 pm

hahahak~ lawak le joe!!
masyeh2..
ahahaakkk...

_________________

Mengembara, Melihat, Mentafsir (^-^)

ihzimhum wansurna 'alaihim


always with you
azhar^fightcar tech.
[i][u]
avatar
azhar^fightcar

Number of posts : 123
Age : 29
Location : [coolem, qeddah] [idap gnapalej, aisyalam]
Registration date : 31/12/2008

View user profile http://alunanhidup.blogspot.com , http://raziey09.blogspot.com

Back to top Go down

DEDUKSI

Post  tagteen on Sun Jan 11, 2009 11:16 pm

Jiran 1 : Wahh... baru pindah ke?
Jiran baru : Ah... ya. Saya baru pindah ke sini. Cantik ye kat sini.
Jiran 1 : Encik ni kerja apa?
Jiran baru : Oh... saya ni seorang professor di universiti. Saya mengajar pasal deduksi.
Jiran 1 : Deduksi? Apakebendenye tu?
Jiran baru : OK. Mcm ni. Saya bagi satu contoh. Saya nampak ada rumah anjing kat belakang rumah encik. Dengan itu, saya dapat rumuskan yg encik ni bela anjing.
Jiran 1 : Ya, betul.
Jiran baru : Fakta tadi membawa saya merumuskan yg encik ini berkeluarga.
Jiran 1 : Huh... betul lagi.
Jiran baru : Dan fakta yg encik ni berkeluarga membolehkan saya merumuskan yg encik ini beristeri.
Jiran 1 : Tepat sekali.
Jiran baru: Itulah deduksi.
Petang itu...
Jiran 1 : Saya baru je bersembang dgn jiran sebelah... baru pindah.
Jiran 2 : Ooo... dia kerja apa?
Jiran 1 : Dia ni seorang professor, mengajar deduksi.
Jiran 2 : Apa tu??
Jiran 1 : OK, saya bagi contoh. Awak ada rumah anjing?
Jiran 2 : Tak.
Jiran 1 : Aishehman...

_________________
~enjoy what you do then you will do what you enjoy~
avatar
tagteen

Number of posts : 67
Age : 32
Location : new castle, kelate
Registration date : 30/12/2008

View user profile

Back to top Go down

KURA2 VS ARNAB

Post  tagteen on Sun Jan 11, 2009 11:18 pm

kura2 vs monyet

Satu pertandingan menjawab teka-teki telah diadakan antara sang monyet dan kura-kura.
Al-kisahnya, mereka sebenarnya nak beradu kekuatan,
tetapi tidak mahu menggunakan cara cerita zaman kanak-kanak dulu yang mana arnab berlumba lari dengan kura-kura..
Mengikut mereka, zaman IT ni lebih baik mereka menggunakan kepintaran akal dalam menjawab teka-teki.
Teka-teki dimulakan dengan monyet (yang agak angkuh) bertanya soalan kepada kura-kura..

Monyet : Apakah yang sama macam lembu, muka macam lembu, ekor macam lembu, tanduk macam lembu... tetapi bukan lembu..

Kura2 : Nanti aku fikir sekejap..

Monyet : Jangan lama-lama sangat. Ini tak main talian hayat tau! (Monyet merasakan bahawa kura-kura pasti tidak boleh menjawab soalannya.)

Kura2 : Aku rasa jawapannya ialah.... GAMBAR LEMBU... Betul tak nyet??

Monyet : Betul!!

Kura2 : Soalan tu, budak pra sekolah pun boleh jawab.

Monyet : Ye lah tu.... Soalan kau pulak macamana?? Aku tak sabar nak jawab ni..

Kura2 : Buah apa yang sering menimbulkan pertanyaan??

Monyet : Ada berapa talian hayat?

Kura2 : Aku bagi kau teka sampai 3 kali.

Monyet : Durian..

Kura2 : Salah..

Monyet : Rambutan

Kura2 : Salah jugak

Monyet : Buah tangan

Kura2 : Pun salah

Monyet : Kalau semua salah.... apa jawapannya?

Kura2 : Buah epal

Monyet : Kenapa buah epal??

Kura2 : Tu.. kau dah buat pertanyaan..... Ini bermakna buah epal lah jawapannya. Ini bermakna aku menang!!!

Kura2 meninggalkan monyet yang masih termanggu-manggu memikirkan jawapan yang diberi oleh kura-kura tadi.

_________________
~enjoy what you do then you will do what you enjoy~
avatar
tagteen

Number of posts : 67
Age : 32
Location : new castle, kelate
Registration date : 30/12/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Lawak-Lelawak

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum