August 2018
MonTueWedThuFriSatSun
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Calendar Calendar

Latest topics
» Biodata Iblis Laknatullah
Thu Feb 28, 2013 10:23 am by bilis

» I want INFORMATIONS about MICET-unikl...Please HELP
Fri Jun 04, 2010 7:46 pm by imtiaz

» I want INFORMATIONS about MICET-unikl...Please HELP
Fri Jun 04, 2010 7:45 pm by imtiaz

» I want INFORMATIONS about MICET-unikl...Please HELP
Fri Jun 04, 2010 7:42 pm by imtiaz

» http://seharum.aromaserai.com
Wed Mar 10, 2010 9:20 am by seharum

» ada sape2 dah install windows 7?
Tue Jan 26, 2010 4:48 pm by azhar^fightcar

» DEBAT 1: FINANCE OOOOO FINANCE
Tue Jan 26, 2010 4:39 pm by azhar^fightcar

» DEBAT 2: RESULT PERIKSA JATUH...SALAH SIAPA?
Tue Jan 26, 2010 4:37 pm by azhar^fightcar

» The Other Khairul
Sat Nov 28, 2009 2:20 am by mykhairul90

» Suara Anak Muda
Fri Aug 07, 2009 8:35 am by ahmadytiryaq

RSS feeds


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


Poll

KEPUTUSAN PEPERIKSAAN SESI JANUARI 2009:BAGAIMANA KEPUTUSAN CGPA ANDA?

50% 50% [ 4 ]
50% 50% [ 4 ]
0% 0% [ 0 ]

Total Votes : 8

Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 17 on Wed Jul 03, 2013 9:56 am

APe yang korang nak buat sebelum tibanye kiamat????

Go down

APe yang korang nak buat sebelum tibanye kiamat????

Post  ahmadytiryaq on Mon Jul 13, 2009 5:03 pm

Assalamualaikum...

Mesti korang tkejut kan..neway, just bace dulu n evaluate it later...Allah sahaja yang tahu kebenarannya.
Bukti kebenaran Al Quran. Fenomena ini telah disebut dalam Quran 1400 tahun dahulu dan 1999/2000 tahun gambar itu diambil oleh NASA.]

a) Mengikut hadith umat Rasulullah akan hidup selama 1500 tahun sekarang sudah 1439 =426 + 13 tahun hijrah daripada ini kita ketahui kita akan bertahan dalam masa 61 tahun lagi.. Jikalau ini benar, bumi akan kiamat pada tahun 2066

b) Saintis telah menjumpai sebuah planet yang lebih kecil daripada bumi yang menghala ke bumi.. Ia telah dianggarkan bahawa planet itu akan melanggar bumi pada tahun 2014. Amerika akan cuba untuk menukarkan orbitnya dengan menembaknya dengan sebuah roket Dan saintis juga telah menjumpai sebuah planet yang juga akan menghentam bumi Ia dianggarkan akan melanggar bumi dalam masa 60 tahun lagi.. Dan planet ini lebih besar daripada bumi Jikalau ini benar, dunia akan musnah pada tahun 2065.

c) Dan dikatakan kuasa Israel akan mencapai puncaknya pada tahun 2007 Dan kuasanya akan jatuh semula dalam 14 tahun, iaitu tahun 2022, disebabkan oleh penurunan semula Nabi Isa . Dan hadith mengatakan bahawa Nabi Isa hanya akan hidup selama 40 tahun dan dunia akan kiamat pada hari Nabi Isa wafat.. Jikalau ini benar dunia akan kiamat pada tahun 2062 Dianggarkan Bumi Akan Kiamat Antara Tahun Wallahualam

Semua ini telah dikaji Dan yang dipercayai paling tepat ialah hadith yang mengatakan bahawa umat Rasulullah akan bertahan selama 1500 tahun Kita telah berada di bumi ini selama 1439 tahun Cubalah anda kirakan sendiri

Beribadatlah wahai umat Islam sekalian Ini adalah antara berpuluh-puluh artikel di internet yg seperti ini. Dan jangan tunggu artikel seperti ini dikeluarkan baru kita nak buat amal. Benda ni dah diajar sejak kita kecil lagi. Kiamat pasti tiba. hanya orang yang leka dengan dunia shj yang akan rugi. berhibur tidak salah tapi jangan lupa apa yang disuruh oleh Allah. Patuhi suruhan Allah dan tinggalkan yang mungkar. dan kora
avatar
ahmadytiryaq

Number of posts : 88
Registration date : 10/06/2009

View user profile

Back to top Go down

APe yang korang nak buat sebelum tibanye kiamat????

Post  ahmadytiryaq on Mon Jul 13, 2009 5:09 pm

Assalamualaikum rakan2...

just nak terangkan kembali apa yang kita kabur dari aktikel ini..

Surah Al-Ahzab, Ayat 63:
Manusia bertanya kepadamu (wahai Muhammad) tentang kedatangan hari kiamat; katakanlah: Sesungguhnya pengetahuan mengenainya hanyalah ada di sisi Allah dan apa jalannya engkau dapat mengetahui? Boleh jadi masa datangnya tidak lama lagi. (63)

Surah Al-Naazi'aat, Ayat 42 - 45:
Mereka (yang ingkar) selalu bertanya kepadamu (wahai Muhammad) tentang hari kiamat: Bilakah masa datangnya? (42) Apa hubungannya tugasmu dengan (soal) menerangkan masa kedatangan hari kiamat itu? (43) Kepada Tuhanmu lah terserah kesudahan ilmu mengenainya. (44) Tugasmu hanyalah memberi amaran kepada orang yang takut akan huru-hara hari kiamat itu. (45)

Surah Al-A'raaf, Ayat 187:
Mereka bertanya kepadamu (wahai Muhammad) tentang hari kiamat: Bilakah masa datangnya? Katakanlah: Sesungguhnya pengetahuan mengenainya hanyalah ada di sisi Tuhanku, tidak ada sesiapa pun yang dapat menerangkan kedatangannya pada waktunya melainkan Dia. (Huru-hara) hari kiamat itu amatlah berat (menggerunkan makhluk-makhluk yang ada) di langit dan di bumi; ia tidak datang kepada kamu melainkan secara mengejut. Mereka bertanya kepadamu seolah-olah engkau sedia mengetahuinya. Katakanlah: Sesungguhnya pengetahuan mengenai hari kiamat itu adalah di sisi Allah, tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahui. (187)

Al-Quran telah menyatakan dalam ayat-ayat tersebut bahawa tiada siapa pun yang dapat menerangkan kedatangan waktu hari kiamat tu kecuali Allah..

sesuatu yang telah jelas dinyatakan... mengapa kita masih lagi berteka teki tentang waktu hadirnya kiamat? tiada pengetahuan kepada manusia untuk mengetahui tentang hari kiamat..

daripada menghitung waktu datangnya kiamat.. baik kita persiapkan diri kita dengan melakukan segala amalan.. kita tidak mengetahui bilakan ajal akan datang.. mungkin sebentar lagi.. mungkin esok.. persiapkanlah dirimu...

Allahu Taalam
avatar
ahmadytiryaq

Number of posts : 88
Registration date : 10/06/2009

View user profile

Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum